Rolkar Rivierenland

Rolkar Rivierenland, een Dienst Aangepast Vervoer

                              

Wie?

 

Rolkar Rivierenland biedt vervoer voor personen met een handicap of een ernstig beperkte mobiliteit. Zij vervoert bij prioriteit rolstoelgebruikers, maar ook mensen die moeilijk of onmogelijk gebruik kunnen maken van het openbaar vervoer en de Minder Mobielen Centrale. Rolkar Rivierenland rijdt 7 dagen op 7 van 6.30u tot 24.00u en garandeert gebiedsdekkend vervoer voor inwoners uit het vervoersgebied Mechelen.

 

Vervoersgebied Mechelen bestaat uit 3 regio’s:

  • Regio Boom: Boom, Niel, Hemiksem, Schelle, Rumst, Aartselaar, Bornem, Puurs, Sint-Amands en Willebroek.
  • Regio Mechelen: Mechelen, Putte, Duffel, Sint-Katelijne-Waver en Bonheiden.
  • Regio Lier: Lier, Berlaar, Heist-op-den-Berg en Nijlen.

 

 

Welke ritten aanvragen?

 

Rolkar Rivierenland kan worden ingezet voor hobby, vrijetijdsbesteding alsook een doktersbezoek in een private praktijk of ziekenhuis.

 

De vervoersdienst organiseert ook particulier vervoer van en naar een ziekenhuis in functie van een onderzoek en/of opname. De gebruiker wordt gevraagd om een vertrekuur en ophaaluur door te geven en zorgt zelf voor de nodige begeleiding in het ziekenhuis.

 

Ook voor regelmatig vervoer zoals bij woon-, werk- en schoolverkeer en aanvragen van en naar een dagcentra, revalidatiecentra kan u bij Rolkar Rivierenland terecht. De gebruiker wordt gevraagd om wekelijks contact op te nemen om het vervoer van de komende week te reserveren. 

 

Welke ritten zijn niet mogelijk?

 

  • ziekenvervoer (dialyse, behandeling kanker,…);
  • collectief instellingen-, leerlingen- en werknemersvervoer;
  • vervoer dat wordt georganiseerd door de ziekenfondsen;
  • vervoer dat terugbetaald wordt door het RIZIV (Rijksdienst voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering.

 

De gebruiker wordt begeleid bij het verlaten van zijn woning tot in het gebouw van bestemming. De chauffeur zorgt voor ondersteuning bij het in- en uitstappen van de gebruiker uit de rolkar.

 

Hoe reserveren?

 

Aanvragen voor vervoer kunnen dagelijks via telefoon 03 843 39 12, fax 03 880 81 29 of mail rolkar-rivierenland@swimsir.be  Het reserveren van een rit gebeurt minimaal 2 werkdagen en maximum 1 maand vooraf.

 

De dispatching is alle dagen bereikbaar:

      Maandag tot vrijdag van 9.00 uur tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 16.00 uur

 

Een gereserveerde rit kan kosteloos geannuleerd worden tijdens de kantooruren of via het antwoordapparaat en dit tot 1 dag voor de rit. Bij laattijdige annulatie worden er kosten aangerekend.

 

 

Wat betaalt de gebruiker?

 

Voor iedere ritaanvraag en per gebruiker wordt € 2,00 instapgeld gevraagd. De tarieven voor de gereden km worden aangepast aan de gebruiker:

  • voor een rolstoelgebruiker wordt er € 0,65 per gereden km aangerekend.
  • voor een niet-rolstoelgebruiker wordt er € 0,90 per gereden km aangerekend.

 

De gebruiker heeft voor het hele traject recht om zich gratis te laten begeleiden door een mobiele begeleider, alsook door een assistentiehond/blindgeleide. Voor een 2de en volgende begeleider worden de gereden km aangerekend.

 

 

 

 

  

Rolkar Rivierenland

Tunnelweg 1, bus 2

2845 Niel

Tel.: 03 843 39 12 

Fax: 03 880 81 29

E-mail: rolkar-rivierenland@swimsir.be

 

Wilt u een rit annuleren of kan u niet tijdig aanwezig zijn op uw vertrekuur en/of ophaaluur gelieve dan de dispatching hiervan op de hoogte te stellen. Na de kantooruren kan u steeds een bericht nalaten op het antwoordapparaat 03 843 39 12 of via mail permanentie@swimsir.be

 

 Rolkar Rivierenland

doorsturen

Organisatie Willebroek - Pastorijstraat 1  - 2830 Willebroek - Tel. 03 866 90 00 - gratis nummer 0800 92830 - Fax 03 886 16 32 - E-mail info@willebroek.be

Contact webmaster