Willebroek peilt naar bereik en waardering van haar communicatiekanalen

14/03/2017


Vandaag lanceert de gemeente Willebroek een enquête om na te gaan hoe ze haar inwoners nog beter kan informeren.


Deze communicatiemeting is een grotendeels gestandaardiseerde enquête die bij inwoners peilt naar bereik en waardering van gemeentelijke communicatie. De bevraging geeft een representatief beeld van hoe de inwoners hun gemeente en lokale communicatie beleven en welke communicatiekanalen er echt toe doen. De methodiek is ontwikkeld door Memori, Thomas More Mechelen. Ook Mechelen, Roeselare, Sint-Niklaas en Heusden-Zolder gingen ermee aan de slag.

 

Iedere inwoner van Willebroek die ouder is dan 16 jaar kan zijn of haar mening kwijt via een online platform. Een aantal willekeurig geselecteerde inwoners krijgen ook per brief een uitnodiging om deel te nemen. Op een aantal openbare plaatsen (het Administratief Centrum, de bibliotheek, lokaal dienstencentrum De Wilg en buurthuis Mozaïek) zal ook een papieren versie van de vragenlijst liggen.

 

“Met de bevindingen gaan we aan de slag om de gemeentelijke communicatie nog beter en publieksgerichter te maken”, stelt burgemeester Eddy Bevers.

 

De bevraging is volledig anoniem. Wie wil, kan wel zijn of haar contactgegevens invullen om kans te maken op een Willebroekse Kadobon. De gemeente deelt één cheque van 100 euro, twee cheques van 50 euro en vier cheques van 25 euro uit.

 

In het najaar van 2016 voerde de gemeente Willebroek in samenwerking met DenS communicatie ook een algemene bevolkingsbevraging uit.

 

 

doorsturen

Organisatie Willebroek - Pastorijstraat 1  - 2830 Willebroek - Tel. 03 866 90 00 - gratis nummer 0800 92830 - Fax 03 886 16 32 - E-mail info@willebroek.be

Contact webmaster