Aanvraag voor inzage of afschrift van een bestuursdocument

Met dit formulier vraagt u inzage of een afschrift van een bestuursdocument op basis van het bestuursdecreet van 7 december 2018.

AANVRAGER
BESTUURSDOCUMENT
Vorm van openbaarmaking
Wees zo duidelijk mogelijk. Vermeld indien mogelijk de exacte naam of dossiernummer.
Gaat het om informatie van persoonlijke aard die betrekking heeft op een andere persoon dan de aanvrager zelf?
Is het gevraagde bestuursdocument een bouwplan?
VERKLARING OP EER

Bouwplannen zijn auteursrechtelijk beschermd tot 70 jaar na het overlijden van de architect. Een kopie van een bouwplan wordt enkel afgeleverd aan de eigenaar van het perceel als hij zowel een schriftelijk bewijs van eigendom als een verklaring op eer toevoegt aan zijn aanvraag.

Is de ligging van het pand hetzelfde als het adres van de aanvrager?
Eigendomsbewijs
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: gif, jpg, png, bmp, eps, tif, pict, psd, txt, rtf, odf, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, xml, avi, mov, mp3, ogg, wav, bz2, dmg, gz, jar, rar, sit, svg, tar, zip.
Verklaring
Wanneer deze reproductie wordt doorgegeven aan derden zoals aannemers, architecten, immobiliënkantoren of andere personen die een commercieel of economisch belang hebben bij dit pand, is dit in strijd met de Belgische wet op het auteursrecht.
ONDERTEKENING
TOESTEMMING
Lees hier de volledige privacyverklaring.
VERDER VERLOOP

Afhankelijk van de aard van de gewenste documenten, zijn er twee mogelijkheden:

  1. Uw aanvraag wordt dadelijk goedgekeurd en u kan onmiddellijk de documenten inzien of een afschrift krijgen.
     
  2. Uw aanvraag wordt voor beslissing voorgelegd aan de algemeen directeur of de gedelegeerde ambtenaar. Uiterlijk binnen twintig dagen na de registratie van de aanvraag, krijgt u een antwoord met de beslissing. Als er meer tijd nodig is om de informatie te verzamelen of om na te gaan of er een uitzondering op de openbaarmaking van toepassing is, dan krijgt u een bericht dat de termijn wordt verlengd tot veertig kalenderdagen.

Retributie

In toepassing van het retributiereglement op de administratieve prestaties (besluit gemeenteraad 16 december 2014), kunnen kosten in rekening worden gebracht.

Afschriften:

  • € 0,05 per A4-kopie (eerste tien kopieën zijn gratis)
  • € 0,10 per A3-kopie (eerste tien kopieën zijn gratis)

Bijkomend:

  • € 25,00 per begonnen uur voor genealogische opzoekingen
  • € 62,00 per aanvraag voor ruim opzoekingswerk dat meer dan 30 minuten in beslag neemt en het samenstellen van een dossier

Beroepsmogelijkheden

Wanneer uw aanvraag niet tijdig wordt beantwoord of wanneer u niet akkoord bent met de weigering, kan u beroep instellen tegen de beslissing.

Dit kan schriftelijk en binnen een termijn van dertig dagen bij:

Departement Kanselarij en Bestuur
Beroepsinstantie inzake de Openbaarheid van Bestuur
Herman Teirlinckgebouw
Havenlaan 88
1000 Brussel
02 553 57 25
openbaarheid@vlaanderen.be

Meer info

Voor meer informatie kan u terecht bij: