Klachten
De organisatie Willebroek hecht veel belang aan de kwaliteit van haar product- of dienstverlening. Wanneer u een klacht hebt, probeer dan eerst zelf het probleem op te lossen met de betrokken dienst. Lukt dat niet, dan kan je via onderstaande kanalen uw klacht aan ons melden:
- via het online klachtenformulier
- per e-mail naar klacht@willebroek.be
- per brief aan de Organisatie Willebroek, t.a.v. Klachtendienst, Pastorijstraat 1, 2830 Willebroek
Uw klacht wordt met zorg behandeld en alles wordt in het werk gesteld om gelijkaardige klachten in de toekomst te voorkomen.
Met welke klachten kan u bij ons terecht?
Een klacht kan gaan over:
- het foutief of niet uitvoeren van een handeling of prestatie waardoor je schade/nadeel ondervindt
- het afwijken van een vastgelegde of gebruikelijke werkwijze waardoor je schade/nadeel ondervindt
- een tekortkoming waardoor je schade/nadeel ondervindt
- een onheuse behandeling
Welke klachten behandelen we niet?
- anonieme klachten
- melding, vragen suggesties (hiervoor kan u terecht: https://www.willebroek.be/nl/melding )
- klachten over de bestaande regelgeving
- klachten over het gevoerde beleid
- klachten over zaken die tot de bevoegdheid behoren van een andere overheid of organisatie
- klachten over handelingen door derden die geen enkele binding hebben met het gemeentebestuur
- klachten over zaken die betrekking hebben op feiten die deel uitmaken van een juridische procedure
- klachten over zaken waarvoor er administratieve beroepsprocedures bestaan
- klachten over zaken die meer dan één maand voor de indiening van de klacht hebben plaats gevonden
- interne klachten binnen de gemeentelijke organisatie; In dit geval worden deze doorgestuurd naar een van de betrokken verantwoordelijken.
Andere instanties
Als u niet tevreden bent met het antwoord op uw klacht of als je geen antwoord krijgt, dan kan u terecht bij onderstaande diensten:
Gemeente of OCMW
Vlaamse Ombudsdienst
Leuvensesteenweg 86
1000 Brussel
☎️ 1700 (elke werkdag van 9.00 tot 19.00 uur)
📧 klachten@vlaamseombudsdienst.be
🔗 www.vlaanderen.be/vlaamse-ombudsdienst
Woonzorgcentrum
Centrum voor kortverblijf
Centrum voor dagverzorging
Lokaal dienstencentrum
Departement Zorg
Woonzorglijn
Koning Albert II laan 35 bus 33
1030 Schaarbeek
☎️ 02 553 75 00 (alle werkdagen van 9.00 tot 12.00 uur)
📧 woonzorglijn@vlaanderen.be
🔗 www.woonzorglijn.be
Seniorenflats
Huurdersbond Antwerpen
Adviespunt Willebroek
Pastorijstraat 1
2830 Willebroek
☎️ 03 272 27 42
📧 antwerpen.huurdersbond@gmail.com
Dienst gezinszorg
Departement Zorg
Thuiszorg
Koning Albert II laan 35 bus 33
1030 Schaarbeek
📧 thuiszorg@vlaanderen.be
🔗 www.zorg-en-gezondheid.be/een-klacht-melden
Kinderopvang
Opgroeipunt
Hallepoortlaan 27
1060 Brussel☎️ 078 170 000 (elke werkdag van 8.00 tot 20.00 uur)
🔗 www.opgroeien.be/opgroeipunt