Klachten, suggesties en complimenten

Het WZC Ten Weldebrouc hecht veel belang aan de kwaliteit van haar dienstverlening. De kwaliteitscoördinator staat binnen het WZC in voor de systematische opvolging van de kwaliteit in kader van de zorg, het wonen en het leven. In samenwerking met alle medewerkers trachten we zoveel mogelijk in te spelen op de noden van onze bewoners, hun naasten én de geldende regelgeving.

Heb je een melding, suggestie of idee waarmee we onze dienstverlening kunnen verbeteren? Dan horen we dit graag van jou! Zet je het liever eens op papier? Dan kan je in de inkomhal van het WZC een ideeënbus terugvinden waar je al je bedenkingen, suggesties, maar ook complimenten in kwijt kan. 

Het kan ook wel eens voorvallen dat je niet tevreden bent over een aspect van onze dienstverlening, dan staan onze medewerkers met een luisterend oor voor je klaar. Samen proberen we naar een oplossing te zoeken.

Lukt het echter om een bepaalde reden niet om je klacht rechtstreeks met de medewerkers te bespreken, dan staat onze kwaliteitscoördinator (tevens klachtenbehandelaar) voor je klaar.

Een klacht kan je op verschillende manieren melden bij de klachtenbehandelaar:

  • Mondeling
  • Schriftelijk, al dan niet via het klachtenformulier (eventueel te deponeren in de klachtenbus)
  • Via het online klachtenformulier
  • Per e-mail naar klacht@willebroek.be
  • Per brief aan de Organisatie Willebroek, t.a.v. de klachtendienst, Pastorijstraat 1, 2830 Willebroek

Binnen de zeven werkdagen zal de klachtenbehandelaar je een ontvangstmelding van je klacht overmaken. Je klacht wordt onmiddellijk onderzocht, indien nodig vragen wij je om verduidelijking. Binnen de 30 kalenderdagen bezorgen wij u een antwoord of stand van zaken op je klacht. Indien nodig zullen wij preventieve of corrigerende acties stellen betreffende de klacht. Dit zal je dan eveneens worden meegedeeld. 

Ben je tevreden over de afhandeling van de klacht, dan sluiten wij na een wachttijd van 30 kalenderdagen het dossier af. Ben je echter niet akkoord, dan proberen we alsnog om samen de dienstverlening op een correcte en respectvolle manier verder te zetten. 

Zijn er zaken die niet door de beugel kunnen of vind je geen gehoor, dan kan je terecht bij de Woonzorglijn van Departement Zorg:

02 553 75 00
woonzorglijn@vlaanderen.be
www.woonzorglijn.be